A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában

forrás: Prím Online, 2018. június 8. 12:20

A Vodafone bejelentette, hogy a Sanku – Egészséges gyermekek projekttel együttműködésben Afrika-szerte IoT (dolgok internete) szolgáltatásokat nyújt kisméretű malmok számára, hogy azok magas tápértékkel rendelkező liszttel láthassák el emberek millióit. 

A földön mintegy kétmilliárd ember szenved mikrotápanyag hiányban. A tápanyagokkal kiegészített liszt a rejtett alultápláltsággal veszi fel a harcot a fejlődő országokban, amely olyan széles körben tapasztalt mikrotápanyag hiányállapotokat is magába foglal, mint a születési rendellenességek, a gyermekek fejlődését akadályozó problémák és a vakság.

 

A következő négy év során a Sanku valós idejű, adatokkal alátámasztott helyzetfelmérést végez 3000 kisméretű malom számára, amelynek részeként a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiája jelentős mértékben segíti a program kiterjesztését és hatékonyságának javítását. A Sanku a saját kategóriájában úttörő technológiát fejlesztett ki; az ’adagolót’, amely lehetővé teszi, hogy a vidéki környezetben működő apró afrikai malmok az őrlés során létfontosságú tápanyagokat adjanak a liszthez, méghozzá fenntartható és költséghatékony módon.

 

 

A közelmúltig egy Sanku munkatárs csupán 25 malmot tudott felügyelni, amelyek összesen 125 ezer embert tudtak ellátni tápanyagokkal kiegészített liszttel. A Vodafone IoT SIM segítségével ugyanez a kolléga már 100 malommal tud kapcsolatot tartani, amelyek félmillió embert képesek ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel. A Sanku dolgozója valós idejű távfigyelmeztetést kap, amikor a malomban kifogy a tápanyagokkal kiegészített liszt, vagy éppen karbantartásra van szükség. 

 

"Az adagolónk hihetetlenül sikeresnek bizonyult ezidáig, hiszen számos rászoruló közösséget tudott ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel." - nyilatkozta Felix Brooks-Church, a Sanku társalapítója és vezérigazgatója. "A Vodafone IoT technológiája mindannyiunk számára lehetőséget nyújt működésünk jelentős optimalizálására és kibővítésére. A Sanku segítségével pillanatnyilag közel egymillió emberhez jut el a tápanyagokkal dúsított liszt, az új IoT kapcsolat segítségével pedig jó úton haladunk ahhoz, hogy 2025-re százmillió embert érjünk el."  


 

A Vodafone-nal történő együttműködés eredményeként a Sanku adagolói már megbízható, biztonságos kapcsolaton át köthetők össze a Vodafone IoT SIM-kártyájával. A Vodafone országon belüli roaming-szolgáltatása a legeldugottabb helyeket is eléri, lehetővé téve percre pontos információk elérését a karbantartás állapotáról, az áramellátásáról vagy éppen a műholdas gépkövetésről. A Sanku továbbá pontosan képes mérni a hozzáadott tápanyag-szintet, ezzel biztosítva, hogy a közösségek hozzájussanak a tápanyagokkal dúsított liszt nyújtotta előnyökhöz; a Vodafone M-Pesa mobil fizetési szolgáltatásának használatával pedig a molnárok biztonságosan küldhetnek és fogadhatnak pénzt az okostelefonjukon, tovább segítve a Sanku bővülését.

 

A Vodafone és a Sanku jelenleg tanzániai és ruandai vidéki malmokban vezeti be a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiáját, majd tovább folytatja a technológia implementálását Kelet- és Dél-Afrikában. 

 

Brian Humphries, a Vodafone Csoport vállalati szolgáltatásokért felelős vezetője így fogalmazott: "A Sankuval közös projektünk kiválóan példázza, hogyan képes az IoT javítani az emberek életminőségét, pozitív változást elérve még a legszegényebb közösségekben is. A hálózatba kapcsolt technológia segítségével a Sanku jelentősen növelni tudja a hatékonyságot, még több közösséghez eljuttatva a tápanyagokkal dúsított lisztet, amelynek fontos szerep jut az alultápláltság kiküszöbölésében."

Kulcsszavak: Vodafone Sanku M-Pesa IoT

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59