Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 25. 08:41

Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.

Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta. 

 

Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek. 

 

Nemek és korosztályok közötti különbségek

A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata a következő kérdésre: Miért használja ön leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. A válaszok korosztályok alapján lettek csoportosítva – Z Gen (15-24) és Y (25-38). A zöld színezés azt jelzi, hogy hol volt a korosztályok közötti különbség jelentős (95%-os megbízhatósággal)

 

A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata arra a kérdére alapozva,hogy: Mire használja  leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. Az országok szerinti táblázatban a zöld jelölés azt jelenti, hogy az érték az átlagnál jelentősen magasabb, a piros jelölés azt jelenti, hogy az érték jelentősen alacsonyabb.

 

Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó

A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik. 

 

Honor okostelefonok az örök-fiatal, aktív közösségi média használóknak

“A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.” – mondta Kim Jin, a Honor CEE &  Nordic vezetője. 

 

 

A felmérésről

A fogyasztói felmérést a Honor megbízásából Kantar Millar Brown készítette. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban. (N=300 országonként)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59