Az ELTE hallgatója nyert a Multi-Agent versenyen
Miskolczi Miklós, az ELTE Informatikai Kar végzős MSc-hallgatója Varga László Zsolt témavezetésével első helyezést ért el a nemzetközi fejlesztők között Python programozási nyelven írt rendszerével.
A 16. alkalommal megrendezett versenyen első helyet szerzett programrendszer hamarosan szabadforrású kódként is elérhető, és az ELTE Informatikai Kar Multi-Agent Systems óráin is szerepelni fog, így az angol nyelvű MI-képzésre jelentkezők versenygyőztes multiágens programozást tanulhatnak.
Az izgalmas nemzetközi programozási versenyt a Clausthal University of Technology kutatói szervezik, és rendszeresen több országból vesznek rajta részt fejlesztők. Célja, hogy ösztönözze a kutatást a multiágens rendszerfejlesztés és programozás területén azzal, hogy beazonosítja a legfontosabb problémákat, és olyan teszteseteket gyűjt, amelyek összehangolt cselekvést igényelnek autonóm programok, azaz ágensek között.
Az egyes versenyek mérföldkövekként szolgálhatnak a multiágens programozási nyelvek, módszerek és eszközök kipróbálásában. Egy adott rendszer teljesítményét játéksorozatban határozzák meg, ahol az ágensekből álló rendszerek versenyeznek egymással. A verseny során a korlátozott helyi látótávolsággal rendelkező, egy csapatba tartozó ágenseknek szervezetten kell tevékenykedniük azért, hogy blokkokból álló összetett szerkezeteket állítsanak össze és szállítsanak el célpontokra egy négyzetrácsos világban.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar csapat minden versenyzője érmet hozott a Diákolimpiáról
- Átadták az ELTE Informatikai Karán a megújult T@T Kuckót
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
- SZEnergy: A világ legjobbjai között a Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata
- Online tartják meg az ELTE Informatikai Karának Nyílt Napját
- Rekordszámú versenyző a 2021-es e-Hód informatikai versenyen
- Nyílt Nap az ELTE Informatikai Karán
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
- Bécsben nyit újabb programozóiskolát a Codecool
- Megjelent a Tisza-tó valaha készült legrészletesebb térképe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja
Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja, a Delta 1 Esports Café. A budapesti bázis egyedülálló módon trénereket, játékos menedzsmentet, mentorprogramokat, edzőtábort kínál az amatőr és profi e-sportolóknak, továbbá AI képzéseket minden érdeklődőnek. Az új központ küldetése, hogy felemelje az e-sport tehetségeit, segítse mindazokat, akik szeretnének ezen a területen fejlődni, érvényesülni.
SZTNH: a fiatalok kétharmada tisztában van azzal, hogy a MI használata felvethet szerzői jogi aggályokat
Tízből négy fiatal használt már mesterséges intelligencián (MI) alapuló eszközt, derül ki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) idei kutatásából.
Az állkapocs mozgását és a környezeti zajszintet is elemzi az LG új fülhallgatója
Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb TONE Free fülhallgatóját, amelyet a lenyűgöző hangzás jegyében terveztek. Az új T90S modellt grafén, azaz egyetlen atom vastagságú grafitréteg felhasználásával alkották meg, amellyel az eszköz a korábbinál kényelmesebb illeszkedést kínál.
Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.
Látványos felületen böngészhetjük 5000 egyetem kutatási teljesítményét
Mit, hol, kikkel együttdolgozva kutatnak leginkább egy egyetem munkatársai? – Oxfordtól Tokióig a Corvinus Rankless nevű online felülete látványosan összegzi a világ felsőoktatásának kutatási teljesítményét, kapcsolódási pontjait. Szűrhetünk földrajzi, tudományterületi szempontokra, de szakmai folyóiratokra is.