Tényleg szakmák szűnhetnek meg a ChatGPT miatt?

forrás: Prím Online, 2023. február 23. 12:41

Sokakban bámulatot kelt, mások a munkahelyüket féltik az egész világot néhány hét alatt meghódító ChatGPT miatt. A mesterséges intelligenciával megtámogatott szövegalkotó robot akár emberek által végzett feladatokat is képes lehet hatékonyan átvenni, de Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint pánikra nincs ok. Mint mondta, hiba lenne a cégek részéről, ha innentől kizárólag a ChatGPT-re támaszkodnának a szövegalkotásnál, az ilyen típusú tartalmakból ugyanis hiányzik a lélek, könnyen felismerhetőek, ráadásul a Google is szankcionálja azokat.

Előzetesen betanított, illetve mélytanulást használó mesterséges intelligencia, amely képes intelligensnek ható válaszokat adni a felhasználók kérdéseire és valósághű szövegeket gyártani az igényeik szerint. Egészen röviden így lehetne leírni az OpenAI hatalmas érdeklődést kiváló, szöveggeneráló mesterséges intelligenciáját, a ChatGPT-t.

 

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arról beszélt, számos rémhír látott napvilágot az utóbbi hetekben azzal kapcsolatban, hogy a technológia szakmákat szüntethet meg, de állítása szerint ilyen drasztikus változásokra nem feltétlenül kell számítani.

 

„A mesterséges intelligencia eddig is létezett, jelenleg is képesek vagyunk kreativitást nem igénylő feladatokat automatizálni bizonyos munkakörökben, amire a leggyakrabban a könyvelést szokták példaként emlegetni. Ez viszont nem jelentette azt, hogy a könyvelőknek más munka után kellett nézniük, csak a hatékonyságukat sikerült a fejlesztésekkel optimalizálni” – magyarázta.

 

 

Rámutatott, a ChatGPT a korábban ismert technológiákhoz képest abban új, hogy képes termékleírásokat, blogposztokat, szövegeket generálni szinte azonnal. Ebből viszont nem következik az, hogy a humánerőforrás nélkülözhetővé válik miatta.

 

A vállalkozófejlesztő szakember szerint ugyan a ChatGPT lehetőséget teremt a cégek számára, hogy megsokszorozzák az írott tartalmaikat, azzal mellé is lőhetnek, mert hiába van valakinek rengeteg szöveg a honlapján, ha azoknak nincs semmilyen hozzáadott értéke. A legjobb, legkreatívabb munkavállalókra ezután is szükség lesz, hiszen a ChatGPT előre beprogramozott háttéranyagból dolgozik. A chatrobottal a profi vállalkozásoknak tehát az lehet az elsődleges célja, hogy ne olcsóbbá akarják tenni a folyamatokat vele, hanem jobbá.

 

Az ügyfélszolgálatokon is bevethetik a ChatGPT-t

 

Azzal kapcsolatban, hogy a felhasználók életére hogyan hathat a ChatGPT, Gál Kristóf arról beszélt, a Google bejelentése szerint a robotok által megírt szövegeket büntetni fogja és hátrébb sorolja majd a keresőben. Sajtóhírek szerint a techóriás egy saját fejlesztésű chatbotot kezdett el tesztelni, ami az Apprentice Bard nevet kapta. Gál Kristóf azt is elmondta, ha mégis elénk kerülne egy ilyen szöveg az interneten, alapvetően nem lesz nehéz dolgunk, hogy felismerjük.

 

 

„Egy átlagos user számára egyértelmű, hogy mit ír ember és mit a mesterséges intelligencia. A ChatGPT szövegeiben vannak tények, de nincs benne lélek, nincs benne újszerű gondolat, csak a meglévő tartalmakból összeollózott valami. Ha el akarjuk dönteni, hogy mesterséges intelligencia áll-e egy cikk mögött, akkor hagyatkozzunk a megérzéseinkre: ilyen esetekben szinte biztos, hogy az nem fog csalni” – jelentette ki.

 

Felhívta rá a figyelmet, a nagyobb support igényű piacokon gyakrabban találkozhatunk majd a ChatGPT-vel a jövőben. Ennek az oka, hogy rendkívül gyakoriak a visszatérő kérdések, amire a chatrobot is készséggel és gyorsan tud válaszolni, így sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb dolgozni vele, mintha embert foglalkoztatnánk erre a célra.

 

Mint mondta, ez a legtöbb esetben az ügyfeleknek is hasznára válhat majd, hiszen nem kell majd hosszasan várni, mire valaki felveszi velünk a kapcsolatot, hanem gyakorlatilag azonnal pontos választ kaphatunk a kérdéseinkre.

 

A Klikkmarketing alapítója összegzésében elmondta, a profi cégeknek nem reaktív, hanem proaktív módon kell hozzáállniuk a ChatGPT-hez, azaz ugyan kapkodni és pánikolni nincs értelme, de azért el kell gondolkozniuk rajta, hogy mire használhatják a technológiát a marketingben. A chatbot ugyanis nem szükségtelenül rossz, még hatékonyabb megoldások bevezetését is támogathatjuk vele, és win-win helyzeteket lehet így létrehozni a jövőben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59