Microsoft Imagine Cup: interaktív városfelfedező alkalmazás jutott tovább

Magyarország legígéretesebb fiatal fejlesztői mérkőztek meg a Microsoft  Imagine Cup technológiai verseny magyaroszági fordulójában. A nyertes egy történetalapú, interaktív városfelfedező alkalmazással vehet részt a regionális döntőben.

Magyarország legjobb hat, fiatalokból álló alkalmazásfejlesztői csapata mérkőzött meg egymással hétfőn a Microsoft Imagine Cup magyarországi döntőjében. A fejlesztők komoly segítséget kaptak ahhoz a felkészülés során, hogy ötletükből vállalkozást indítsanak.

A magyar verseny abszolút győztese, az innováció kategóriában indult Mistory. Ők, és a játék kategóriában legjobb helyezést elért Ecorobot képviselhetik Magyarországot a regionális döntőben. A régióból kikerülő hat legjobb csapat pedig július végén az Egyesült Államokban vehet részt a Microsoft globális megmérettetésén.

 


 
A hazai  döntő résztvevői sikerrel végezték el a Microsoft Imagine Cup Academy-t, a világ egyik legnagyobb technológiai versenyének hazai képzését, amely során a csapatok támogatást kaptak ötletük megvalósításához, továbbfejlesztéséhez és piaci bevezetéséhez. A képzésen résztvevő 15 csapatot idén minden eddiginél több, összesen 44 jelentkező csapatból választották ki a technológiai szektor, a start up világ és a Microsoft hazai szakemberei. Az idei Microsoft Imagine Cup-on immár 14 fiatal hölgyet is a résztvevők között üdvözölhettek a szervezők. Míg a legutóbbi sorozatban tíz csapatból csak háromban volt egy-egy lány, addig idén a 15 indulóból tíznek volt lány tagja, több esetben nem is egy.
 
Jó ötletből megvalósult alkalmazás és sikeres üzlet: a legtöbben így álmodják meg dédelgetett terveiket, ám ezt a forgatókönyvet megvalósítani egyáltalán nem olyan könnyű. Hat, fiatalokból álló csapat – köztük a győztes Mistory – azonban máris közelebb jutott ehhez azzal, hogy bekerültek a Microsoft Imagine Cup technológiai verseny magyar döntőjébe. Felkészülés gyanánt ugyanis a Windows Phone és egyéb mobil platformok és alkalmazások iránt elkötelezett Microsoft speciális képzéssel vértezte fel a csapatokat. A közel három hónapos Microsoft Imagine Cup Academy-n a valós életben használható tudást sajátíthattak el a legjobb csapatok. A fantáziadús és az üzleti életben is eladható ötleteket profi technológiai és üzleti szakemberek segítségével valósíthatják meg a versenyzők. A program végigköveti egy projekt teljes életét az ötlet megszületésétől a részletek kidolgozásán át a megvalósításig. Ez olyan szintű felkészültséget igényel az indulóktól, amelynek nagyon kevesen képesek tökéletesen megfelelni.

 



„A nyertes Mistory csapat azzal hívta fel leginkább magára a zsűri figyelmét, hogy ötletük végiggondolt, piacképes, előadásmódjuk pedig profi volt. Fellépésükön érződött, hogy részt vettek az Microsoft Imagine Cup Academy-n és használták az ott tanultakat” – mondta Oszkó Péter, a zsűri tagja.

„Sokat köszönhetünk a Microsoft Imagine Cup Academy-nek, hogy felkészített minket a seattle-i elvárásokra” – mondta el Musicz Péter, a Mistory vezetője. „Reméljük, hogy legalább olyan jó eredményt érünk el a döntők során, mint a TEP. Magasan van a léc.”

A Microsoft által szervezett globális technológiai verseny tavalyi döntője magyar szempontból bombasikerrel zárult: a szegedi TEP csapat mozgásra serkentő ötletével egy tízezer dolláros díjat és egy húszezer eurós különdíjat is elhozott a 2014-es világdöntőről. A TEP fejlesztői befektetőt is találtak a vállalkozásukhoz. Ez minden idők legnagyobb magyar Microsoft Imagine Cup sikere volt.

Az idei versenyre jelentkezők között volt olyan csapat, amely azon dolgozik, miként válthatja ki az okostelefon az otthoni digitális eszközök vezérlőit, mint például a vezeték nélküli egeret. Nagy fantázia van az egyik csapat speciális képstabilizátor ötletében is, amely jobb minőségű videófelvételeket segítene készíteni emberek millióinak. A ClipCloud csapat felhőalapú kollaborációs alkalmazásával elnyerte a Microsoft különdíját, mivel az innovatív ötletük arra a felhő-technológiára épül, ami a következő években meghatározza az informatika világát.

Egyre korábban érik meg a vállalkozó kedv a technológia iránt nyitott fiatalok körében, idén a legfiatalabb jelentkezők 13 illetve 14 évesek is voltak. A Microsoft mint a kreativitás és az innováció elkötelezettje, nem az életkort nézi, hanem a legfiatalabbakat is támogatja abban, hogy egy jó ötletükből működő vállalkozást építhessenek. A legfiatalabb csapatban a lányok a Skool tehetségmenedzsment program keretében még az ősszel elindultak egy rangos robotika világversenyen is, és a megszerzett sikereket és tapasztalatokat követően szerették volna tovább csiszolni technológiai tudásukat, és noha fiatal korukra való tekintettel  a döntőbe nem kerülhettek, lehetőséget kaptak arra, hogy versenyen kívül mutassák be ötletüket.

A Microsoft Magyarország életében ez az egyik legfontosabb társadalmi program, hiszen a szoftvercég vállalati felelősségvállalási programjának középpontjában a fiatalok és a bennük rejlő lehetőségek minél korábbi kiaknázásának támogatása áll.
 
„A Microsoft a tehetségre, a kreativitásra Magyarország egyik legfontosabb erőforrásaként tekint. Az idei képzési szakasz bebizonyította, hogy a magyar fejlesztők a globális színtéren is életképes ötletekben dúskálnak. A döntő során mi is sokat tanultunk tőlük, s azon leszünk, hogy a résztvevők közül minél több magyar fejlesztőt segítsünk ötletei megvalósításában” – mondta Szávuly Krisztián, a a Microsoft fejlesztési- és platform üzletág igazgatója.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció