A Volkswagen csaló szoftverrel manipulált

Globális botránnyá dagadt a Volkswagen csalása. A német autógyártó ellen az Egyesült Államokban nyomozás indult, és Dél-Koreában is vizsgálódnak, miután kiderült: manipulálták egyes dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit. Világszerte 11 millió gépkocsi lehet érintett. Itthon a Nemzeti Közlekedési Hatóság egyelőre nem tervez vizsgálatot az ügyben. Volkswagen elismerte, hogy a "csaló szoftverrel" folytatott manipuláció világszerte 11 millió járművet érintett.

Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként 37 500 dollár büntetéssel sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elérheti a 18 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A Volkswagen amerikai eladásainak mintegy ötöde dízelüzemű jármű.


Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter kedden bejelentette, hogy kiterjedő vizsgálatot indított annak kapcsán, hogy kiderült, a Volkswagen (VW) autógyár csalt bizonyos modelljei károsanyag-kibocsátását illetően.

 


A miniszter a közlemény szerint azt kérte a francia autógyáraktól, hogy "győződjenek meg arról, hogy nem voltak ilyen gyakorlatok Franciaországban". Ségolene Royal felkért egy, a francia állam által az Európai Bizottság számára megjelölt, tesztelésekre kijelölt céget, az UTAC-ot, hogy a csalási mechanizmusok megértése érdekében vegye fel a kapcsolatot az amerikai ügynökséggel, és tegyen javaslatokat az illetékes francia szerveknek.


Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) pénteken vádolta meg azzal a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.


Michael Horn, a Volkswagen amerikai részegének vezetője a 2016-os Passat New York-i bemutatóján hétfő este kifejezte meggyőződését, hogy a cég képes lesz helyreállítani a fogyasztói bizalmat, miután totálisan elvesztették azt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció