Minden bejön a Facebooknak

Elképesztő arányban növelte nyereségét a mobil eszközökön szerzett reklámbevételeivel a közösségi portál.

A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig a fejlesztési beruházásokra fordított nagy összegek ellenére is tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt.

Szeptemberben már napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba. Az egymilliárdos napi felhasználói küszöböt augusztusban lépte át a Facebook. A regisztrált felhasználók száma pedig 1,55 milliárd.

A bevétel növekedése elsősorban a mobil készülékek használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78 százalékát generálták az idei harmadik negyedévben mobil eszközök, szemben az egy évvel korábbi 66 százalékkal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobil készüléken használta a közösségi hálót.

Mikor a Facebook 2012-ben belecsapott a mobilhirdetési piac közepébe, még senki nem gondolta volna, hogy ekkora pénzügyi sikere lesz belőle. A Statista alábbi diagramja a azt mutatja, hogy negyedévenként (Q = quarter, azaz negyedév) hány millió dollárra nőtt hirdetésekből a közösségi oldal bevétele. Az ábrán a fekete szín jelzi a mobilos bevételeket.

 



A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője szerint az Egyesült Államokban már minden öt perc internetes csatlakozási időből egy percet a Facebook hálózatán töltenek el a felhasználók. A közösségi hálón napi nyolcmilliárd alkalommal tekintenek meg videókat, a Messenger csevegőben pedig havonta 9,5 milliárd fotót küldenek egymásnak.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.

A Facebook már megkezdte a reklámok közvetítését az Instagram fotómegosztó szolgáltatáson is, ennek bevételéről azonban egyelőre nem tett közzé adatokat. Az eredmény beszámolóról tartott telekonferencián megválaszolatlan maradt az az újságírói kérdés, hogy a tavaly 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp szolgáltatást mikor fogja be bevétel termelésre a Facebook.

A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.
 

Forrás: hirado.hu

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció