Az ĂŒnnepek elĆtti promĂłciĂłk nem csak a vĂĄsĂĄrlĂłk körĂ©ben nĂ©pszerƱek
2019. november 25.
A Black Friday mára az egész világon valódi jelenséggé nĆtte ki magát, a Google adatai szerint az elmúlt 5 évben az internethasználók körében több, mint duplájára nĆtt az érdeklĆdés az esemény iránt. A világon szinte minden évben, minden országban újabb és újabb eladási rekordok dĆlnek meg, a vásárlók ebben a néhány napban akár tízszer annyit költenek az online áruházakban, mint egy átlagos hétköznapon. Egyes becslések szerint az éves forgalom körülbelül 20%-át realizálják ebben a hónapban a kereskedĆk, miközben a 18–40 év közötti fogyasztók egyharmada körében a leárazások idĆszakában történĆ vásárlás már-már hagyománynak tekinthetĆ.
Black Friday és a Cyber Monday népszerƱsége Magyarországon is nĆ – a legfrissebb felmérések szerint a magyaroknak már 90%-a tudja, hogy mi a Black Friday, és idén 10-bĆl 5-en (49,74%) szeretnének vásárolni a leértékelések során. A Magyarországra vonatkozó adatok szerint tavaly az eladások egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest 1377 százalékkal ugrottak meg. Ez az eredmény azonban nem egyedi: Szingapúrban például 511 százalékos, Angliában 1708 százalékos, Németországban pedig 2418 százalékos növekedést mértek. Mindeközben a Black Friday napja, lassan a Black Friday hetévé válik – a fokozott érdeklĆdés már szerdától tapasztalható, a forgalom pénteken éri el a csúcsot, és csak szombaton esik vissza a keddi szintre. Magyarországon a 2018-as adatok szerint a legintenzívebb online vásárlási idĆszak reggel 8 és este 10 közé esett.
Hazánkban a promóciós napokon az üzletek átlagosan 50%-kal csökkentik az áraikat, a vásárlók pedig online és hagyományos boltokban is kívánnak vásárolni. A hagyományos boltokat mindössze a megkérdezettek 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát. A magyarok személyenként átlagosan három terméket terveznek vásárolni, a férfiak átlagosan 65.000 Ft, a nĆk átlagosan 45.000 Ft értékben.
“A leértékelések során leginkább ruházati és lábbeli termékeket keresünk. A kozmetikumok és parfümök a második, az elektronikai cikkek a harmadik legnépszerƱbb termékkategória, illetve gyakran vásárolunk konyhai és háztartási készülékeket is. Ezek egyébként azok a kategóriák, amelyek az év többi idĆszakában is hasonlóan népszerƱek az e-kereskedelemben” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezetĆ igazgatója.
A Black Friday és a Cyber Monday népszerƱségének növekedésével növekszik a számítógépes bƱnözĆk fenyegetése is. November és december fordulóján a csalási kísérletek száma akár 18%-kal is nĆhet az év más idĆszakaihoz képest.
“A leértékelések idején, amikor rohanás közben próbáljuk elcsípni a legjobb ajánlatot, különösen fontos, hogy odafigyeljünk adataink biztonságára. A védekezés egyik legjobb eszköze az olyan fizetési megoldás használata lehet, amely garantálja a segítséget abban az esetben, ha valami rosszra fordul” – hangsúlyozza Marcin Glogowski a PayPal-tól. “Ez a védelem különösen fontos lehet azok számára, akik mobil eszközökkel vásárolnak, mert a PayPal felmérése szerint a világ fogyasztóinak kétharmada használ mobileszközt vásárláshoz, miközben a vásárlók több mint fele aggódik a tranzakciók biztonsága miatt.”
Az elemzések szerint a Black Friday-en végrehajtott tranzakciók 1,36%-a és a Cyber Monday-on végzett tranzakciók 1%-a lehet csalási kísérlet. Az egyes tranzakciók átlagértéke ebben az idĆszakban 243 USD (kb. 73.500 HUF), így a vásárlók veszteségei több ezer dollárt tehetnek ki.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- PayPal: vilĂĄgszerte nĆ a mobil eszközökrĆl törtĂ©nĆ vĂĄsĂĄrlĂĄs arĂĄnya
- ĂrukeresĆ.hu â GKI: idĂ©n közel 50 ezer forintot szĂĄnunk karĂĄcsonyi ajĂĄndĂ©kokra
- A magyar vållalkozåsok körében is egyre népszerƱbbek az online piacterek
- Több millió termék egyetlen webåruhåzban
- Az öt legfontosabb trend, ami meghatĂĄrozza az internetes vĂĄsĂĄrlĂĄs jövĆjĂ©t
- IdĂ©n ĂŒnnepli 25. Ă©vfordulĂłjĂĄt az e-kereskedelem
- Fekete péntek: ezek voltak tavaly a legnépszerƱbb termékek vilågszerte
- Több mint 1000 milliård forintot költenek el Magyarorszågon az e-kiskereskedelemben
- GKI e-TOPLISTA: MagyarorszĂĄg legnagyobb forgalmĂș webĂĄruhĂĄzai
- Közel 5,4 millió online våsårló hazånkban