Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére

A Telecentre-Europe a Get Online Week 2012 kampány alkalmából egy új, fiataloknak szóló programot mutatott be. A Skillage egy online alkalmazás, mely a felhasználók munkaerő-piaci követelményekre való infokommunikációs felkészültségét méri fel egy rövid teszt segítségével.

Mi a Skillage?
Az angol elnevezés a skill (készség) és az age (kor, korszak) szóösszetételből származik. Kifejlesztésének hátteréül az szolgált, hogy a különféle tanulmányok, kutatások rámutatnak arra, miszerint a fiatalok infokommunikációs készségei nem érik el azt a szintet, amelyet a munkahelyek egyre inkább megkövetelnek, az iskolai számítástechnikai oktatás pedig nem készíti fel őket kellően a munkaerőpiacra.
A Telecentre-Europe azért, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára, kifejlesztette a Skillage-t, amely segíti a fiatalokat abban, hogy visszajelzést kapjanak készségeik szintjéről és megtapasztalják, hogy a modern munkahelyek milyen infokommunikációs követelményeket támasztanak velük szemben.

Kiknek szól?
A program elsősorban fiataloknak szól és felhívja a figyelmüket azokra az alapvető és fontos készségekre, amelyek egyre inkább szükségesek a sikeres álláskereséshez. A program nyelvezete fiatalos, az egyes kérdések és a lehetséges válaszok pedig inkább figyelemfelkeltő, mintsem tudományos jelleggel készültek.
A tesztet kitöltőknek 15 kérdést kell megválaszolniuk, amelyet nagyszámú kérdés közül véletlenszerűen választ ki a program. Tehát többször is érdemes végigcsinálni, mert nem biztos, hogy ugyanazokat a kérdéseket kapjuk. A kb. 15 perces teszt végén a
kitöltő szöveges értékelést kap, melyet a megadott email címre is elküld a program. A visszajelzésben a kitöltő tanácsokat is kap arról, hol és hogyan fejlesztheti tudását, készségeit.

Hol érhető el?
A Skillage alkalmazást a Telecentre-Europe fejlesztette a Microsoft támogatásával. A program jelenleg 13 nyelven – köztük magyarul – érhető el a www.skillage.eu oldalon, vagy a Facebookon a apps.facebook.com/skillagetest címen.

Get Online Week 2012
A Skillage a március 26-30. között megrendezésre kerülő Get Online Week 2012 kampány során kerül bemutatásra. A kampány célja, hogy Európa-szerte felhívja a figyelmet a teleházak munkájára és szerepére az informatikai írástudás és infokommunikációs készségek fejlesztésében.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció