Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary

Az IAB Hungary negyedéves online reklámbevételi indexet (NORI) tesz publikussá, együttműködésben a PwC-vel.

Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő IAB Hungary az idei évtől negyedéves reklámbevételi mutatóval, az IAB Adex NORI rendszeres nyilvános közlésével járul hozzá a magyar online média fejlődéséhez.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online reklámpiacról érintett részéről.

Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek net-net display és eDM típusú összesített bevételeiből számított piacméret változást mutatja. Az index nem tartalmazza ugyanakkor a mobil, search, listing és az eDM-en kívüli email marketing típusú bevételeket. A bevallók széles köre garantálja, hogy a mutató átfogó képet adjon a hazai online hirdetési piaci érintett részeinek alakulásáról.

A felmérés alapján az idei év első negyedévben 1,5 százalékkal bővült a bevallásban résztvevő médiacégek és sales house-ok display és eDM bevétele 2011 hasonló időszakához képest - mutatja a most első ízben elkészített online reklámpiaci index.

Az IAB Adex NORI 2012 első negyedéves értéke +1,5 százalék, azaz az első negyedévben egy év alatt 1,5 százalékkal bővült az IAB Médiaszekció bevalló tagjainak összesített display és eDM típusú net-net bevétele.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

·    Adaptive Media
·    Axel Springer Magyarország
·    CEMP Saleshouse
·    Est Media Group
·    EVO Media
·    Expressz Magyarország
·    Generalmedia
·    Gmedia
·    Hírek Média
·    HVG Online
·    HWSW
·    Infinety
·    Inform Media Online
·    Madhouse
·    MTM-SBS
·    MTVA Online
·    Optimusz Direkt Marketing
·    Origo Média
·    Ringier Online
·    R-Time
·    Sanoma Budapest
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció