Lopott magyar kamiont fogtak a legújabb mobiltechnológiával
A Vodafone körülbelül egy éve kezdte meg a teherautók és kamionok bérbeadásával foglalkozó, magyarországi Titan Rent céges flottáját felszerelni ReadyFleet rendszerrel. A szolgáltatás lehetővé teszi a flották távfelügyeletét, komplex menedzselését és segítségével nagy pontossággal bemérhető a gépjárművek pillanatnyi pozíciója, haladási iránya Európa bármely pontján. Így kerülhetett meg a vállalat elveszett kamionja egy elhagyatott bolzanói kisutcából.
A Vodafone ReadyFleet rendszerének alapja egy IoT SIM kártyát tartalmazó telemetria eszköz, ami összegyűjti az adatokat, majd az intelligens feldolgozást követően egy webes vagy mobil felületen teszi távolról is elérhetővé. A pontos helyzetismertetésen túl a szolgáltatás elősegíti a költségtakarékosságot az elektronikus menetlevéllel, lehetővé teszi az automatikus e-útdíj bevallást, a hatékonyságnövelést az útvonal optimalizálásával és mindemellett vállalatirányítási rendszerekbe is integrálható. A mostani esetben azonban a pontos helyzetismertetés volt az a jellemző, aminek köszönhetően sikeresen zárult egy olaszországi akció.
Az utóbbi egy évben számos Titan Rent teherautót és kamiont szereltek fel ReadyFleet rendszerrel. Többek közt azt a DAF típusú bérbe adott járművet is, ami után már több hónapja nem fizették a bérleti díjat. A Titan Rent munkatársai a ReadyFleet rendszer segítségével bemérték az Olaszországban tartózkodó kamiont, majd a helyszínre kiutazva megtették a szükséges bejelentéseket. Ezt követően, június 7-én délelőtt egy összehangolt akció vette kezdetét a bolzano-i csendőrség, a Titan Rent és a ReadyFleet mérnökeinek részvételével. A szolgáltató munkatársa közvetítette a folyamatosan mozgásban lévő jármű pozícióját, míg az olasz csendőrség a Titan Rent helyszínen tartózkodó szakemberével a ReadyFleet rendszerből kinyert és átküldött koordináták, utcanevek és térkép screenshotok segítségével üldözte a kamiont. A jármű sofőrje egy idő után feladta a küzdelmet, egy félreeső helyen hagyta a kamiont és elmenekült a helyszínről. Így kerülhetett vissza alig pár órán belül a kamion a jogos tulajdonosához Magyarországra.
„Nagyjából egy évvel ezelőtt kezdtük el a Vodafone ReadyFleet rendszerével felszereltetni a flottánkat. Számos hatékonyságnövelő eleme van a szolgáltatásnak, mint például a költségtakarékosság vagy az útdíj optimalizálás, de ezt az esetet követően egyértelműen mondhatom, hogy a legnagyobb örömöt az egész Európában működő pontos helyzetfelismerése okozza” – nyilatkozta az eset után Rózsa Balázs Krisztián, a Titan Rent ügyvezetője.
„Nagy hangsúlyt fektetünk az IoT technológiák leghatékonyabb felhasználási módjainak kidolgozására. A Vodafone ReadyFleet az egyik legjobb példája annak, amikor a technológia által nyújtott szolgáltatás találkozik az ügyféligényekkel. Nem ez volt az első eset, hogy a rendszernek köszönhetően boldoggá tehettünk egy ügyfelet és remélem, még sok hasonlóra lesz példa” – mondta el Király István Vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes.
Kapcsolódó cikkek
- Nyári csapatépítővel zárult a Vodafone Digitális Iskola Programjának második éve
- Új alkalmazásplatform fejlesztése a globális IoT piac szereplőinek
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A Da Vinci Kids App már a Vodafone Pass-ban is elérhető
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
- A Vodafone bevezette a Tuti Net tarifát
- Az internethez csatlakoztatott eszközök a szakértelmet is közelebb hozzák
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.