Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
Az LG Electronics (LG) a 2019-es CES-en mutatja be a külső vázként viselhető CLOi SuitBot robot megújult verzióját olyan további kiszolgáló robotok mellett, amelyek már egyre közelebb járnak a kereskedelmi forgalmazáshoz.
A viselhető LG CLOi SuitBot használója derekát tehermentesíti, csökkentve az emelés és lehajolás okozta erőkifejtést, az LG továbbfejlesztett CLOi kiszolgálórobotjai – a PorterBot, ServeBot és CartBot – pedig a vállalat folyamatosan növekvő szakértelmét képviselik a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) és a robotika területén.
Az eredetileg tavaly ősszel, Berlinben bemutatott LG CLOi SuitBot új verziója a derekat tehermentesítve a felhasználó számára nagyobb erőkifejtést tesz lehetővé, így csökkenti a sérülésveszélyt és az izomfáradást az olyan fizikailag megterhelő tevékenységek végzése közben, mint a nagyobb súlyok felemelése vagy leengedése. A SuitBot azzal, hogy lehetővé teszi a derék 50 fokos fordítását és 90 fokos hajlítását, a törzs mozgékonyságát növeli. A viselhető robot akkor kapcsol be, amikor használója 65 fokban lehajol, amikor pedig álló helyzetbe egyenesedik fel, a készülék kikapcsol. A robot egy töltéssel négy órán át képes üzemelni, és csupán egy órára van szüksége a teljes töltöttség eléréséhez.
Az először a 2018-as CES-en bemutatkozott hordár- (PorterBot), felszolgáló- (ServeBot), és bevásárlóasszisztens-robotokat (CartBot) kifejezetten a repülőterek, hotelek és bevásárlóközpontok számára fejlesztették ki, hogy segítsenek a vendégeknek a poggyászok szállításában, az ételek felszolgálásában illetve a megvásárolt élelmiszerek hordozásában. Az új LG CLOi kiszolgáló robotok az elődmodellekhez képest még fejlettebb, önálló navigációs rendszert kaptak, a továbbfejlesztett összekapcsolhatóság révén pedig például liftekkel, önműködő ajtókkal is képesek kommunikálni. A beépített mesterséges intelligencia révén az LG CLOi robotjai képesek elemezni a felhasználók szokásait, így folyamatosan tanulnak és javítják teljesítményüket. Az érintőképernyők és a beépített hangfelismerő szoftver révén a robotok természetesen és kényelmesen kommunikálnak a felhasználókkal, és olyan összetettebb feladatokat is képesek teljesíteni, mint a vendégek kérdéseinek megválaszolása vagy a fizetések lebonyolítása. Az intelligens robotok teljesen önállóan működnek: az akkumulátor lemerülése esetén visszatérnek a töltőpontra, a teljes töltöttség elérésekor pedig újra munkába állnak, továbbá naponta önellenőrzést végeznek és erről automatikus jelentéseket is készítenek.
„Robotkínálatunk fejlődése tökéletesen szemlélteti elkötelezettségünket az iránt, hogy az igen közeli jövőben a való életben is használható robotikai megoldásokat kínáljunk” – mondta el Roh Jin-seo, az LG szenior alelnöke, a robotikai üzletág vezetője. „Azzal, hogy képesek elemezni és megérteni az őket körülvevő környezetet, az LG CLOi kiszolgáló robotjai a mesterséges intelligencia és automatizálás terén megvalósított jelentős kutatás-fejlesztési befektetéseink megtérülését jelentik.”
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- A holnap konyhája mutatkozik be a CES-en
- Az LG a legújabb Ultra monitorait is bemutatja a 2019-es CES-en
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Mindent a kobotokról és kiegészítőikről – most akár testközelből!
- Ahol a napi robot öröm…
- Golden Robot díjat adott át a Universal Robots
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi fel Sanghajban
- Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot
- Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.