Erőteljesen nő a Netflix előfizetői tábora

A 2015-ös negyedik negyedéves számokban még nincs benne a januári CES-en bejelentett nagyszabású külföldi expanzió, mégis látványosan nőtt a Netflix-előfizetők száma. A terv csak 5,15 millió új ügyféllel kalkulált, de a most nyilvánosságra hozott tényadatok ennél 8,5 százalékkal többet, 5,59 milliót mutatnak.

Az immár közel 130 országban elérhető Netflix nemzetközi érdeklődését is megmagyarázzák a számok: a legutóbbi negyedév előfizetőinek több, mint háromnegyede külföldről érdeklődik a TV-on-demand szolgáltatás iránt, az újonnan szerzett előfizetőkből 4.04 milliót tesznek ki a külföldiek. A nemrég bejelentett nagy expanzió eléri ugyan Magyarországot is, de azért a Netflix számára nem mi vagyunk a hajszálkereszt közepén, valószínűleg több energiát szánnak az olyan országok meghódítására, mint Oroszország, India, Szingapur vagy Lengyelország.

A terjeszkedés persze költségekkek is jár. Miközben a cég múltévi bevételei az előző évi 1,48 milliárd dollárról 1,82 milliárdra nőttek, a nyereség az előző évi 83,4 millió dollárról (részvényenként 19 cent)  43,18 millióra (részvényenként 10 cent) csökkent.
 
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció