E-ügyintézés Budaörsön

A napokban útjára indított elektronikus ügyintézésről tartott ma sajtótájékoztatót Budaörsön a fejlesztést végző E-Group Services Kft. és a város önkormányzata.
Az E-Group megoldása segítségével jelenleg a helyi adóinformációkra és a helyi adónyilatkozatokra vonatkozó két modul készült el (az adóbevallásaokat február 1-jétől fogadja a rendszer), májusra további négy adónemre vonatkozóan készül el az e-ügyintézési rendszer. A MeH képviseletében megjelent Szittner Károly főosztályvezető kiemelte, a budaörsi a legfelettebb önkormányzati online ügyintézési rendszer, ugyanakkor helyi adókra vonatkozó modul itt működik elsőként az országban.

A budaörsi önkormányzati rendszerben jelenleg három E-Group termék van használatban: a Signed Document eXpert (SDX) a minősített elektronikus  aláírást támogató szoftver, a Department Interface Service (DIF) és TransForm dokumentációk és űrlapok  biztonságos közlekedtetését szolgáló termék.

Az önkormányzatnak a fejlesztések 8 millió forintjába kerülnek. A középtávú célok szerint 15-20-féle dokumentum lektronikus elérése a cél. A budaörsi fejlesztések lehetővé tették, hogy a város lakói ugyanazt a kódot használják, mint amivel az országos rendszerbe, az e-ügyfélkapun regisztrálták magukat. A fejlesztések időben elhúzódását az önkormányzat jegyzője azzal indokolta, hogy a biztonsági protokollt meg kellett valósítani az ügyfélkapus és a budaörsi rendszer között. Május 31-től Budaörsön az esedékes iparűzési adó is bevallható lesz elektronikusan. Az elektronikus ügyfélszolgálat az önkormányzat honlapjáról érhető el.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció